Viktig informasjon vedrørende Covid-19 og oppstart av skyte aktivitet 16. august 2021.

Vi planlegger å starte opp igjen med aktivitet fra og med 16. august 2021, men har i denne forbindelse innført tiltak for å hindre smitte ved besøk på vår skytebane.

Tiltakene er som er innført går i all hovedsak på god håndhygiene samt tiltak for å opprettholde avstand i størst mulig grad.

Tiltak ved Asker Skyteklubb sine skytebaner:

  • Dersom du har vært på utenlandsreise innenfor de siste 10 dagene, ber vi om at du ikke besøker vår skytebane. Dette er helt uavhengig av om du er pålagt karantene fra myndighetenes side eller ikke.
    Du er naturligvis velkommen dersom det har gått 10 dager eller mer siden du var på utenlandsreise.


  • Dersom du har forkjølelses lignende symptomer, eller andre symptomer på Covid-19, ber vi om at du ikke besøker vår skytebane.

  • Du skal vaske eller sprite hendene når du besøker vår skytebane. Det er vaske muligheter med såpe og vann hos oss og håndsprit er lett tilgjengelig.

  • Hold avstand til andre. Host/nys inn i albuen, vask/sprit deretter hendene på nytt.

  • Vi tar ikke imot kontanter på grunn av smitte. Det er mulig å betale trådløst med debet kort (ikke kredittkort) og Vipps til terminal.

  • Vi desinfiserer våpen og kontaktflater mellom hver aktivitet for å unngå smittespredning.

  • Det er krav om bruk av munnbind fra man går inn på skytterhuset, til man går ut igjen. Du må ha med eget munnbind.

  • Dersom andre kjører/henter deg på skytebanen, er det ikke anledning for din sjåfør å vente inne på skytehuset.

I tillegg ønsker vi å ha så få mennesker som mulig samlet på skytebanen samtidig, det er maks 6 skyttere i skytehallen for å opprettholde avstand. Vi har derfor ikke drop-inn og du må melde deg på dersom du skal komme til oss å skyte. Dette gjøres på https://ask.skytelogg.no.

Medlemmer i Asker Skyteklubb er registrert i skyteloggen med samme epost adresse som er benyttet i Min Idrett. For å få passord, legg inn din epost adresse under “Glemt passord” og trykk på “Lag nytt passord”. Da vil du få til sendt passord på epost (og denne havner stort sett alltid i søppelpost mappen, så sjekk gjerne der).

For deg som ikke er medlem, må du registreres i skyteloggen for å få logget inn på skyteloggen. Send oss en melding på kontaktsiden for å få hjelp til dette..

Etter at du har logget deg inn gå til «Påmelding» og videre til «Påmelding»:

Her vil de forskjellige aktivitetene i Asker Skyteklubb være listet opp og listen med aktivitet vil fortløpende oppdateres. Velg aktiviteten du ønsker å være med på ved å trykke på «Se påmelding»:

Du får da alternativene for å melde deg på (eller av) gjeldende aktivitet.

Siden vi kun har 6 samtidige plasser i skytehallen ber vi deg om å evt. melde deg av, dersom du ser at du allikevel ikke kan være med på en aktivitet du har meldt det på.
For gjentakende påmeldinger hvor skytter ikke møter til påmeldt aktivitet, vil sperring av skytteren bli vurdert.

Dersom du ikke melder deg på aktiviteten du ønsker å være med på og allikevel kommer innom skytebanen, må du være forberedt på å bli sendt hjem uten å få skyte.

Med unntak av rekruttskyting er det anledning til å melde seg på flere tidspunkter dersom det er ledig, men vi henstiller til at man tar hensyn til at vi har begrenset med plasser og at det er flere som ønsker å skyte. Dersom det blir en trend at noen få skyttere tar alle plassene, vil sperring av denne muligheten bli vurdert i fremtiden.